czwartek, 25 lipca 2013

Cake pops na osłodę i konkurs o smaku lata



W pędzie między fantastycznym skandynawskim weekendem a wyczekiwanymi wakacjami z M. wpadam tylko chwilę.
Czas mnie chyba ostatnio nie lubi, a może już stracił dla mnie cierpliwość....
Nie wiem. Ucieka mi, bardzo.


Brak mi leniwych poranków na tarasie i długich ciepłych wieczorów.
Nie gubię się, jak poprzedniego lata, na kilka godzin w malinowym chruśniaku.
Czerwone porzeczki od dwóch dni zerkają na mnie z lodówki i nie potrafią złapać ze mną kontaktu.


Książka straciła już nadzieję, że wezmę ją w ręce przed snem i wyraźnie obrażona schowała się pod warstwą kurzu.
Kolejne odrzucone zaproszenie na kawę.
Posiłki bardziej niż proste.
Słowa rzucane w pędzie.


I tylko to co przede mną trzyma mnie mocno w pionie i nie pozwala na bunt.
W innym czasie i miejscu nie dałabym się tak wciągnąć, ale tu i teraz podoba mi się.
Jest dobrze. Inaczej. Chłonę świat inny niż mój. Inny, ciekawy, inspirujący. 
Całkiem możliwe, że znajdę w nim przejście do mojego świata, z godzinami beztroski w malinowym chruśniaku i lenistwem na tarasie.
Byłby to układ idealny. Z furtką tu i tam. 


A teraz bardzo potrzebuję słodyczy. 
Nie zdawałam sobie sprawy, że w takim pędzie poziom cukru aż tak bardzo spada ;) 
A może tylko chcę to sobie tak tłumaczyć?
Cake pops - kolorowe, na jeden gryz, uzależniające i słodkie w sam raz.
Ciastka na patyku - kolorowy bukiet, a może wiązanka baloników. 
Każde porównanie do nich pasuje. Są trochę jak przepustka do dzieciństwa, gdy najbardziej liczył się kolor i kształt, a smak był już na drugim planie.


Niezwykle proste w wykonaniu, pozwalają rozbudzić wyobraźnię, gdy przychodzi do ich dekorowania. 
Robiąc je, naprawdę odpoczęłam. Potrzebny był mi ten czas na turlanie kuleczek i zdobienie ich kolorową posypką. I bardzo potrzebna mi była ta dawka słodyczy. Cały bukiecik cake pops.
Cake pops przygotowałam specjalnie dla Chabrowego Pola (klik) - to piękne miejsce, koniecznie się tam wybierzcie. 


CAKE POPS
/na 20 sztuk/

125 g biszkoptów lub ciasta biszkoptowego
1 opakowanie serka mascarpone lub pusztego Almette (z gruszką i jabłkiem)
wersja dla dzieci - 2 łyżki Nutelli (jeśli używamy mascarpone)
wersja dla dorosłych - 1 łyżka kakao, 2 łyżki rumu, Amaretto lub innego likieru (jeśli używamy mascarpone)
100 g białej czekolady
2 łyżki śmietany kremówki 30%
barwniki spożywcze
kolorowe posypki

Biszkopty zmielić bardzo drobno i połączyć z serkiem oraz nutellą lub kakako  i likierem. Powinna powstać gładka masa, którą należy wstawić do lodówki na min. 1 godzinę. Po tym czasie z masy formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego i ponownie wstawić je do lodówki - na schłodzonych polewa z czekolady będzie szybciej zastygać.
Czekoladę połamać na kawałki i przełożyć do miseczki lub rondelka. Dodać śmietanę kremówkę i stopić całość w kąpieli wodnej. Wymieszać i zdjąć z ognia. Gdy polewa lekko przestygnie wmieszać do niej barwnik spożywczy i wymieszać do uzyskania jednolitego koloru. Odstawić do całkowitego wystudzenia.
Każdą z kuleczek oblać polewą i odstawić do zastygnięcia na folii aluminiowej. Gdy polewa zacznie zastygać, do kuleczek wbić drewniany patyczek i każdą kulkę obtoczyć w kolorowej posypce.
Smak cake pops można dowolnie modyfikować - bazą jest zawsze serek i pokruszone biszkopty, do których można dodawać dowolne dodatki - zmielone orzechy, likiery smakowe, daktyle.


KONKURS O SMAKU LATA! 

Pamiętacie o warsztatach kulinarnych w Siedlisku, które będę miała przyjemność prowadzić w długi sierpniowy weekend w tym wyjątkowym miejscu?  
Już dziś Siedlisko rozpoczyna konkurs, w którym nagrodą jest udział jednej osoby we wszystkich trzech  warsztatach i pobyt w Siedlisku. 
Myślę, że to fantastyczna okazja i zachęcam Was bardzo do udziału. 

Co trzeba zrobić?

Wystarczy: 
2. Polubić Siedlisko - jeśli jeszcze tego nie zrobiliście;)
3. Udostępnić na swojej stronie/fanpage'u informacje o konkursie - klik
Tylko tyle! 
Konkurs trwa do 3 sierpnia, więc nie przegapcie tej daty! Jeśli siedliskowe bociany lub koza odmówią współpracy, "sierotką" losującą będzie Gospodarz Siedliska.
Więcej informacji o warsztatach i Siedlisku znajdziecie na stronie internetowej: www.siedliskoblanki.com 


Partnerem warsztatów jest LUKS POMADA, której pyszne przetwory uczestnicy będą mogli smakować podczas śniadań. 


16 komentarzy :

  1. Ciekawy pomysł, sama spróbuję go wykorzystać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale postem trafiłaś. Czas mnie również ucieka . Im bardziej go gonię tym trudniej złapać !
    Słodkiego mi dziś trzeba bardzo - dziękuję za te piękne kolorowe kuleczki....
    Zawsze myślałam że są trudniejsze do wykonania !
    Dziekuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. W sobotę mój bratanek ma urodziny i w prezencie oprócz pysznego tortu podaruję mu bukiecik tych wspaniałych cake popsów:-). A info o Siedlisku udostępniłam na swoim profilu nawet nie wiedząc o konkursie a teraz zrobię to na stronie:-). Takich miejsc jak Siedlisko powinno być więcej w Polsce:-)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też czas nie lubi i ja jego, bo szybciej biega ode mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. powiem Ci, szczerze za tkało mnie piękno tych cake pops'ów ..


    a jutro idę na warsztaty na Konfederacką .. i Ciebie tam nie będzie .. szkoda wielka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulcik! Będziesz?! Zazdroszczę! Chciałam bardzo być - miał to być dla mnie prezent imieninowy;), ale wyjeżdżam na wakacje. Na kolejnych widzimy się na pewno:)! Całusy i baw się dobrze!

      Usuń
  6. Ależ są piękne! Urodziwe i pewnie pyszne bardzo. :)
    Śliczne zdjęcia Aniu.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. boże kochany narobiłaś mi takiego smaka a ja mogę sobie teraz jedynie kanapkę z serem i szynką zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  8. Robimy zawsze przed Bożym Narodzeniem - w kształcie główek reniferów :) Dzieci uwielbiają, a my nie mniej niż one ;) Dobre są też z dodatkiem masła orzechowego :))) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne cake popsy :). Kojarzą mi się ze smakiem dzieciństwa - "malinkami" z Haribo od wujka z Niemiec, otoczonymi cukrową posypką :)).

    OdpowiedzUsuń
  10. te ciastkowe lizaki w fiolecie zachwycające!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. niu to najpiękniejsze cake popsy jakie w życiu widziałam ..... a w konkursie wzięłam juz udział wczoraj ...na stronie Siedliska:) .... moze się uda:) buziaki |Kochana

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście próbuję bo bardzo mi potrzebna odskocznia

    OdpowiedzUsuń
  13. wyglądają obłędnie, muszę w końcu je zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gotowe :) a jako przyszła mama z cukrzycą słodkie cudowności sobie tylko obejrzałam...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails