wtorek, 23 marca 2010

CZERWONO, CIEPŁO, OSTRO


Choć na zewnątrz coraz cieplej, ja nadal mam ochotę na rozgrzewającą porcję zupy. Kiedyś nie przepadałam za zupami, teraz nie wyobrażam sobie bez nich dnia. Codzienna porcja warzyw i ulubionych przypraw niezmiennie wprowadza mnie w dobry nastrój.
Dziś mój pomysł na zupę z czerwonej soczewicy. Robię ją w kilku wersjach, dziś podaję bez mleka kokosowego. Proporcje są bardziej "na oko", bo w przeciwieństwie do pieczenia ciast, gotując zwykle używam wyłącznie takiej "naocznej" miary.


SKŁADNIKI 3-4 PORCJE
1 duża cebula
1 szklanka czerwonej soczewicy
1-2 marchewki 
1-2 ząbków czosnku 
60 - 80 ml przecieru pomidorowego
2-3 łyżki oliwy
1 łyżka soku z cytryny
1/2 łyżeczki curry
1/2 łyżeczki tandoori masala
1-1,5 l bulionu warzywnego
sól i pieprz do smaku


Cebulę i czosnek pokroić drobno i zeszklić na oliwie. Dodać soczewicę i marchewkę i obsmażać ok. 3 minut. Dodać curry i przyprawę tandoori oraz obraną i pokrojoną w cieniutki plasterki marchewkę oraz przecier pomidorowy. Po 2-3 minutach zalać bulionem, doprawić do smaku i gotować ok. 15 minut, aż soczewica i marchewka będą miękkie. Na końcu doprawić do smaku, jeśli ktoś lubi wersję ostrzejsza można dodać odrobinę pasty curry. Smacznego.

1 komentarz :

  1. Uwielbiam zupę z soczewicy w każdej postaci i w każdym wariancie wadzywnym!
    Pycha:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails