wtorek, 30 marca 2010

WSTĄŻKI Z SZYNKĄ CZYLI OBIAD W 5 MINUT



Jedną z rzeczy, którą lubię najbardziej w gotowaniu jest etap przejściowy między stanem "Co zrobić na obiad", a euforią "Już wiem" kiedy wpada nam do głowy pomysł. Oczywiście, najlepszy scenariusz zakłada, iż oprócz dobrego pomysłu,  mamy też wszystkie potrzebne składniki. Ja miałam wszystkie, czyli aż .... cztery. Ale tylko tyle trzeba, żeby w 5 minut przygotować pyszne tagliatelle z szynką i brokułami. Na 15 minut przed porą obiadową otwierając lodówkę wyłapałam "zerkającą" na mnie szynkę. Reszta dołączyła się już całkiem naturalnie i tak powstał naprawdę smaczny obiad. Polecam!


SKŁADNIKI NA 2 DUUŻE PORCJE 
8 gniazd tagliatelle
5-6 plastrów szynki (ja użyłam konserwowej)
kilka różyczek brokułów (można użyć mrożonych)
małe opakowanie śmietanki 30%
ząbek czosnku
sól, pieprz
2 łyżki oliwy
opcjonalnie trójkącik serka topionego 


Zagotować wodę na makaron. Szynkę pokroić w paseczki. Brokuły ugotować na pół-twardo - nie za długo, aby nie straciły koloru. W czasie gdy makaron się gotuje, na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić szynkę i czosnek. Po chwili zalać śmietanką i zagotować. Odcedzone brokuły pokroić na mniejsze kawałki i pod koniec gotowania dodać do sosu śmietanowego. Doprawić solą i pieprzem. Gotować chwilkę, aby sos lekko odparował i śmietana zgęstniała. Opcjonalnie można dodać serek topiony, które zagęści sos (wówczas trzeba gotować sos do momentu rozpuszczenia się serka). Ugotowany makaron odcedzić i połączyć z sosem - sos powinien oblepić wstążki, nie powinien być płynny. Smacznego!

3 komentarze :

  1. To jeden z moich ulubionych obiadów:) Po pierwsze - makaron, a po drugie - jak szybko zrobiony!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za wizytę na moim blogu. Również serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eureka!
    Jejku, jaki wspaniały blog!
    Fantastyczne przepisy, trafiłam tu zupełnym przypadkiem.
    Przepięknie prowadzony, cudowne zdjęcia!
    Od dzisiaj jestem twoją fanką.!😍👍💐💞

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails