wtorek, 10 maja 2011

Bez, bezy i jeszcze trochę czekania . . .



Nie wiem jak Wy, ale ja zupełnie straciłam głowę.... 
Dla wiosny, oczywiście. 
Jeśli nie ciałem, to myślami krążę po łąkach całymi dniami....
Zbieram szczaw, odliczam kwiaty mniszka, by zamienić je w cudny syrop, ale przede wszystkim wącham bzy...
Ich cudny zapach, jak najlepsze perfumy, ubiera każdy dzień w najpiękniejszą wiosenną kreację. 
Jeszcze kilka dni i dołączy do niego rześki i cytrynowy biały bez, a wraz z nim przyjdzie pora na lemoniady, sorbety i przede wszystkim truskawkowe konfitury....
Jeszcze kilka dni poczekam na powrót mojego komputera - mam nadzieję, że po gruntownej hospitalizacji, powróci do mnie w pełni sił!
A tymczasem obok bukietu bzów kładę tort. Bezowy, oczywiście, bo  bez i bezy tak wiele mają wspólnego ...
Przepis i zdjęcia wkrótce, choć nie obiecuję, że szybko - sami wiecie, jak działa urok wiosny!

Dobrego tygodnia!





54 komentarze :

  1. Ciesz sie wiosna jak najwiecej! Czekam z niecierpliwoscia na przepis. P.S. Przepraszam, ale zjadlo mi polskie literki...moj komputer tez pojdzie pod delikatny noz ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne bzy i bezy na torcie:) Wiosna jest cudowna, można się w niej zakochać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez i bezy - bardzo dobrana para :)) ja też mam do obu słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozumiem wiosenne szaleństwo i zatracenie się w bzach, a na bezy czekam cierpliwie, bo je uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu na mnie też wiosna rzuciła urok i tak dobrze mi z nim:)Tak długo na nią czekałam więc codziennie poddaje się tej wiosennej magii:-)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Iwona! Nie czekaj, umów go na wizytę, ja tak zwlekałam, aż w końcu biedulek zupełnie odmówił współpracy... Pozdrawiam wiosennie z tarasu:)

    burczymiwbrzuchu! Oj, tak, ja zakochuję się regularnie co roku:D

    Aurora! To tak jak ja! Pozdrawiam:)

    Aniu! Bzy i bezy są cudowne - nie dziwię się, że je uwielbiasz:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Karola! To tak jak ja, i tak mi z tym dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekam na przepis, i dłuższą opowieść, bo czuję niedosyt po tej. Mój syropek z mleczu siedzi sobie spokojnie w spiżarni i czeka. Wiosna jest cudowna! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem co może być większą katastrofą - brak komputera czy awaria aparatu, z którą niedawno żyłam przez tydzień i czułam się, jakby zabrano mi członka rodziny ;)

    Wracam i ja na łąkę po ostatnie, lekko przekwitnięte mniszki do kolejnej porcji syropu, a Twój króciutki wpis czytam po raz czwarty - tak mi pięknie pachnie majem.
    I cudne, naprawdę cudne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie i pachnąco! Dramatycznie ostatnio brak mi czasu na cieszenie się urokami wiosny.
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kamila! Mój też czeka, choć jeden słoik ukradkiem podjadamy, bo taki pyszny, że trudno się powstrzymać;P Wiosno trwaj!!!

    Natalio! Ja bez mojego komputera też się czuję osierocona, a praca przy tym muzealnym eksponacie, przy którym przyszło mi chwilowo pracować kosztuje mnie więcej cierpliwości niże zerwanie i obranie z szypułek 500 kwiatów mniszka! Pędź na łąkę, bo to już ostatnie chwile przed dmuchawcami:D

    turlaczku! Musisz koniecznie jakoś ten czas wygospodarować - jest tak pięknie! Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu pięknie napisane:) Ja wiosną raduję sie z synkiem... całe dnie przesiadujemy na trawie, biegamy za konikami po pastwisku:) na tort będę czekała, a taki sam talerzyk mam w planach kupić:) ...bo już go nawet znalazłam:) ..a co do kury to byłam w sklepie i powiedziałąm, ze jak tylko będzie w hurtowni to mają dla mnie brać:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. I ja chodzę, i węszę, i niucham i tropię, i zadzieram głowę by znaleść sprawców wiosennych zapachów, i cieszę się i nacieszyć w ciąż nie mogę. Wiosenne szaleństawo!
    Pozdrawiam więc bardzo wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. no tak, to wiosna:) i wszystko jasne:) długie spacery, lasy, łąki - to wszystko może nas oczarować na długo:) niemniej jednak: czekamy cierpliwie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja jeszcze na bzy muszę trochę poczekać.
    A tajemniczy torcik kusząco wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja już dawno straciłam głowę, ale dla bezy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jolu! Ja też nie w samotności:), choć czasami lubię być z wiosną sam na sam! Dzięki za wieści o kurze - będę czekać niecierpliwie:) Jak ktoś to przeczyta, będzie myślał, że za hodowlę kur się biorę - niech to będzie naszą tajemnicą;)

    żeniu! Mnie też wciąż za mało! Uściski:)

    goh.! Dziękuję - postaram się dopisać resztę jak najszybciej:) Pozdrawiam!

    basiuP! W takim razie te piękne zapachy dopiero przed Tobą:) Wspaniale! Pozdrowienia!

    Kini! Też się do Twojego uśmiechałam jakiś czas temu;P

    Kubełku! Ja śmiem twierdzić, że dla bez straciłam głowę w dniu narodzin:D Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham bzy, czekam na ich zapach caly rok. Swietuj wiosne dalej Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  19. Patko! Ja też, podobnie jak konwalie - właśnie wróciłam z ogrodu z pierwszym bukietem - ależ oszałamiająco pięknie pachną! Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  20. No i już świruję, bo będą bezy w Twoim wykonaniu!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. zarówno talerzyk jak i bezy trochę w stylu vintage;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Sabienne! No to świrujemy wszyscy - ja wiosennie, Ty bezowo;) Pozdrawiam!

    małgo.! czyli tak jak lubię:) Pozdrawiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  23. Oby jak najszybciej powrócił twój komputer. Wiosna w pełni ja również czekam na truskawki och... tarta z truskawkami mi się marzy!
    Pozdrawiam
    Inka
    P.S. Tobie również udanego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  24. tort bezowy? to ja poproszę o przepis przed sobotą ;)
    Wiosenne pozdrowienia Anno!

    OdpowiedzUsuń
  25. o tak, wiosna w pełni! Więc coraz więcej czasu mam ochotę spędzać na dworze, a nie przy komputerze... teraz siedząc na tarasie z laptopem na kolanach wystawiam twarz do słońca... ech, cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  26. tort bezowy wygląda obłędnie! kocham zapach bzu..:)) i piekących się bez też!;))
    uściski!
    J.

    OdpowiedzUsuń
  27. to spice! I mnie truskawki się marzą:) Pozdrowienia!

    Jswm! Obiecać nie mogę, ale starać się będę;) Uściski!

    EVE! Ja niemal się już na taras przeprowadziłam:) Pozdrawiam Cię!

    dotblogg! To mamy wspólne ukochane zapachy:) Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  28. To jak sie uda te kurę dorwać to od siebie dołączę jedną zielononózkę:) pozdrawiam Kochana:) no i oby się wszystko p nasze myśli udało załatwić:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jolu! To Ty masz zielononóżki?! Dołączaj, a jakże:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja też uwielbiam bzy!!! Znoszę je naręczami do domu i wciąż nie mogę nacieszyć się ich zapachem. A przepisu na bezy już nie mogę się doczekać.
    Pozdrawiam bezikowo :)

    OdpowiedzUsuń
  31. zapach bzu ach rozmarzyłam się :))) masz rację wiosna ma swoje uroki!!! buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  32. Wpadłam z rewizytą a tu moje ulubione bzy i bezy. I naszła mnie ochota na jedne i drugie :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Cynthia! U mnie bzy pachną w każdym zakątku domu:) Wczoraj dołączył zapach konwalii - cudnie.....
    O bezach już wkrótce:) Pozdrawiam!

    Piegusku! Ma, ma i to jakie piękne:) Uściski!

    Bee! Bardzo mi miło, wpadniesz na tort a parę dni? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bez i bezy to tandem idealny :) Pysznego tygodnia i kontynuacji wiosennych uniesień :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Pozdrawiam i pieknej wiosny zycze :))

    OdpowiedzUsuń
  36. Magda! O tak, tandem idealny:) I Tobie wiosennych radości życzę!

    Gosiu! Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam oczywiście wiosennie:)

    OdpowiedzUsuń
  37. U mnie jest już biały bez...chociaz wolę klasyczny fioletowy...bezowy tort w nowej odsłonie? fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Stefania! Grazie mille:) Ciao!

    Trzcinowisko! A u mnie właśnie białego brakuje... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  39. :)
    bezy i bez to także mój ulubiony duet. szkoda, że na przepis przyjdzie mi poczekać. ale będę zaglądać! :)
    pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  40. już się zaczęłam zastanawiać co się z Anią dzieje, a tu proszę-Ania wiosnę poczuła :) I bardzo dobrze, komputer poczeka ;)

    Buziaki Aniu i pięknej tej wiosny :)))

    OdpowiedzUsuń
  41. A pewnie!! Wiosna i jej blaski są teraz najważniejsze- dla mnie także:) a bezowy torcik ostatnio jadłam wiele lat temu (na swojej osiemnastce)- może teraz czas powtórzyć urodzinową przyjemność? Ale nie śpiesz się zbytnio- mam czas do grudnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Monika! Oj poczułam, poczułam i poniosło mnie to zauroczenie daleko od komputera:) Uściski i obiecuję się odezwać w sprawie kulek jak tylko wyląduję na ziemi;P

    Ewelina! Do grudnia to dam radę na pewno z tym przepisem:D Pozdrawiam Cię wiosennie i słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  43. enchocolatte! Dam znać jak tylko przepis się pojawi:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  44. O tak, ja wiem jak działa urok wiosny;).
    Uwielbiam i bez i bezy. Czekam więc niecierpliwie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Holgo! Postaram się jakoś skrócić to oczekiwanie, choć łatwo nie będzie, b wieczoru coraz dłuższe, cieplejsze, piękniejsze ... :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  46. Cudowny tort, trudno uwierzyć, że jest efektem recyklingu:)
    Pozdrawiam mocno

    OdpowiedzUsuń
  47. Żeniu! Recycling w 100% :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  48. Aabsolutnie cudowny tort :) A patery to normalnie zazdroszczę - taka piękna :)))

    OdpowiedzUsuń
  49. ka.wo! Dziękuję bardzo - z patery też bardzo się cieszę;P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  50. a wiesz, że mam taki sam talerzyk? :))

    OdpowiedzUsuń
  51. Emma! No coś Ty?! Kupiłaś tam czy tu? Bo ja desperacko chcę dokupić i już nigdzie nie ma!!!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  52. Kupiłam tam, tzn. tu, w Polsce ma się rozumieć :) ale czasem takie niespodzianki spotykają mnie w sklepach w Chinach, że będę miała te talerzyki na uwadze. Ile chcesz? Ja mam jedynie dwa a chociaż 6 żeby było...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails