wtorek, 6 kwietnia 2010

KOPEREK, SZCZYPIOREK, PIETRUSZKA ...SOS



Uwielbiam wielkanocny sos rzodkiewkowy, szykuję go od lat (przepis już wkrótce). Ale po wizycie w Kuchni nad Atlantykiem  wiedziałam, że w tym roku moje rzodkiewki będą miały zieloną konkurencję. Przepis Agnieszki stał się inspiracją - nie miałam czasu go drukować, ale zapamiętałam trzy podstawowe składniki, a resztę podpowiedziała smakowa intuicja. Dobrze, bardzo dobrze podpowiedziała - sos jest wspaniały, gęsty, rześki. Ma jedną wadę - za szybką znika:) Gorąco polecam! 
Ten przepis to moja kolejna propozycja w Kuchni Wielkanocnej Olgi Smile. 


 SKŁADNIKI
1 pęczek szczypiorku
1 pęczek koperku
1 pęczek pietruszki
2-3 jajka ugotowane na twardo
1-2 łyżek musztardy
3-4 łyżki majonezu
3-4 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany lub jogurtu greckiego
sól, pieprz do smaku.


Zioła drobno siekamy, dodajemy majonez, musztardę, śmietanę lub jogurt. Mieszamy jajkami startymi na tarce z najdrobniejszymi oczkami. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Przykrywamy i odstawiamy na noc - smaki lepiej się połączą. Smacznego! 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails