czwartek, 8 kwietnia 2010

CZTERY PRZYJEMNOŚCI W JEDNYM PAPILOCIE:)



Uwielbiam serniki! Większość z Was pewnie też:) Wielbicieli serników jest pewnie tylu ile wariacji na temat ich przygotowania. Odkąd przed laty zobaczyłam  pieczony w kąpieli wodnej sernik limonkowy Nigelli, zakochałam się w sernikach na kruchym ciasteczkowym spodzie. Później zainspirował mnie pomysł Dorotus, by przeprowadzić się z sernikiem do formy muffinkowej. Ta wersja ma pełno zalet - czas pieczenia jest znacznie skrócony, każdy serniczek to już gotową porcją, nie musimy zajmować się krojeniem sernika. Nie bez znaczenia jest też oryginalny wygląd i sposób podania. Ja zamiast owoców, wkładam w dołeczki sernika masę kajmakową - w wersji dla dorosłych z dodatkiem likieru kawowego lub whisky, i zalewam polewą z gorzkiej czekolady. Uwierzcie - to boskie połączenie!  
Dla mnie najprzyjemniejszym momentem jest wgryzienie się w sam środek, gdzie czekolada pęka nad kajmakiem, kajmak rozpływa się nad sernikiem, sernik prowadzi do ciasteczkowego spodu... Pycha!
Przepis cytuję za Dorotus, jednak z podanych przez nią proporcji wychodzą mi 24 małe serniczki, być może moje formy na muffinki są mniejsze?  
Przepis ten jest też bazą do wykonania sernika kawowo-czekoladowego.
Ten przepis to moja kolejna propozycja w Kuchni Wielkanocnej Olgi Smile.  

SKŁADNIKI  
120 g pokruszonych ciastek digestive (u mnie czekoladowe herbatniki)
60 g roztopionego masła 
800 g twarogu na serniki, zmielonego przynajmniej 2-krotnie 
1 łyżka ekstraktu z wanilii 
3 jajka 
120 g cukru pudru

*od siebie dodaję:
kilka łyżeczek soku z cytryny
pół puszki masy kajmakowej
3-4 łyżki likieru kawowego lub whisky
6 łyżek masła
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady

Ciastka wymieszać z roztopionym masłem. Twarożek, wanilię, jajka, cukier zmiksować na gładką masę. Formę do muffin wyłożyć papilotkami. Na dno każdej wysypać ciasteczka, na to nałożyć masę serową.
Piec około 25 minut w temperaturze 160ºC. Aby uzyskać dołeczki konieczne do nałożenia nadzienia, serniczki wyciągnąć z piekarnika zaraz po upieczeniu. Chodź to wbrew sztuce pieczenia serników, tym razem zapadnięcie się serniczków jest konieczne, tylko dzięki temu znajdziemy miejsce na kolejne pyszności:) Masę kajmakową mieszamy dokładnie z 2-3 łyżkami miękkiego masła i wybranym likierem. Nakładamy po ok. 1 łyżeczce do każdego wgłębienia. Czekoladę topimy razem z masłem w kąpieli wodnej, dokładnie mieszamy i po lekkim przestudzeniu zalewamy dołeczki z kajmakiem. Odstawiamy, dekorujemy dowolnie. Wstawiamy na noc do lodówki. Zjadamy z wielką przyjemnością i ochotą na jeszcze... Dla mnie najprzyjemniejszym momentem jest wgryzienie się w sam środek, gdzie czekolada pęka nad kajmakiem, kajmak rozpływa się nad sernikiem, sernik prowadzi do ciasteczkowego spodu... Pycha!

8 komentarzy :

  1. Cudowne serniczki i ten opis, aż ślinka cieknie.
    Chyba podkradnę przepis i też takie zrobię.Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Joanna! Dziękuję!

    tysiaczek81 - będzie mi miło, jeśli zainspirowałam Cię tym przepisem. Daj znać jeśli zrobisz! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie ile serniczków wychodzi z podanych składników?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj, z tej ilość bez trudu możesz zrobić ok. 20 mini serniczków, ja zrobiłam 12 , a drugą połowę masy wykorzystałam do sernika kawowo-czekoladowego, patrz post powyżej:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te serniczki. Mam pytanie, czy miksując składniki masy serowej wszystkie dajesz na raz, czy jest jakaś kolejność. A drugie pytanie, nie zauważyłam w wykonaniu gdzie dodajesz sok z cytryny wymieniony w składnikach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewa! Witaj - dziękuję za wizytę. Jeśli chodzi o składniki masy serowej, to najpierw wrzucam do miksera twaróg i miksuję dodając po 1 jajku, później czas na cukier puder i sok z cytryny - dziękuję za spostrzegawczość - umknęłą mi ta uwaga:)Ale myślę, że nie stałoby się nic złego, gdyby wrzucić i zmiksować wszystkie składniki jednocześnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I am sure this post has touсheԁ all tҺe internet people, іts
    really fastidious piece of writing on building uр new weblog.It’s really a cool and useful piece of information..Thank you for sharing.I am quite sure I’ll learn lots of new stuff right here!Good luck for the next!truly impressive...really I try to make your recipes in my restaurant.thanks for information.i hope my customer enjoys this recipe.really awesome recipes looking so tasty! Driver Toolkit 8.5

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails