czwartek, 25 marca 2010

ZWIJAM WARZYWA

 
Dzień bez warzyw to dzień stracony! Jako dziecko byłam zupełnie odmiennego zdania, dziś nie wyobrażam sobie choć dwóch posiłków bez udziału warzyw. Ale ponieważ sama mam dziecko, które do warzyw chwilami podchodzi z dystansem:), staram się przemycać je w sposób zjadliwy dla sześciolatka. Tym razem warzywa zawinęłam w naleśniki . To nie tylko smaczne, ale niezwykle proste danie, pozwalające na wiele wariacji smakowych. Naprawdę polecam! Wykorzystałam mrożone "warzywa  na patelnię", których zawsze mam odpowiedni zapas, ale z pewnością można wykorzystać świeże i inne gatunki. Podaję jedynie przepis na przygotowanie warzyw - jestem pewna, że każdy ma już swój sprawdzony sposób na ulubione naleśniki:)
 
SKŁADNIKI NA FARSZ DO 6 NALEŚNIKÓW
kilka łyżek oliwy
porcja mrożonych warzyw na patelnię*
sól, pieprz
1-2 ząbki czosnku
tymianek
bazylia
łyżeczka soku z cytryny

*moja porcja warzywa wypełniła patelnię o średnicy 24 cm - nie ważyłam warzyw, więc mogę podać jedynie taką miarę na oko:)
 
Oliwę podgrzać na patelni. Wrzucić warzywa i smażyć do momentu, aż będą miękkie. W połowie smażenia doprawić solą i pieprzem oraz ziołami (myślę, że świetnie smakowałyby też w wersji orientalnej, doprawione curry, kuminem, itp.). Na koniec dodać sok z cytryny, aby podkręcić nieco smak warzyw. Po usmażeniu przestudzić i zmiksować na dość gładką pastę. Gotowy farsz rozsmarować na naleśnikach. Można podawać od razu. Ja zapiekałam je z odrobiną sosu pomidorowego i żółtym serem. Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za wizytę na moim blogu :)

Drukuj przepis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails